
Nem mintha ez a gesztus nem járt volna áldozatok nélkül. Ez már nem az a zenekar, amelyik az Americát írta, a Slipway Firesön még megközelítőleg ilyen slágeres szám sem található. A félig már zsebben lévő minimum tizenötperc világhír elúszni látszik, méghozzá némi művészetért cserébe, micsoda döntés, tényleg ritka az ilyen. Ismét tyűha. Monumentalitásnak sem vagyunk híján ezen a lemezen, elég csak a Stinger mániákus nyafogásfutamaira gondolnunk. Ennek ellenére a kétség kívül szomorú számokban legerősebb Razorlight új lemezének igazi erőssége a vidámabb felszabadultabb tónus. Az a zenekar, amelyik nemcsak egy Americát, de az előbb emlegetett Stingert is képes volt összedobni, amelyik olyan nagyszabású koncepciókkal operál, mint amire a Wire to Wire épül, olyan autentikus és önfeledt örömzenét mutat be a Burberry Blue Eyesban vagy a Tabloid Loverben, hogy öröm hallgatni. Borrellék íme hát valóban meglelték amit meg kellett, jelen esetben az egyetlen utat, amelyiket bejárva levakarhatják magukról az egyslágeres csoda-címkét. A méltatás végére érve utolsó érvként még bedobnék pár címet: North London Trash, Blood for Wild Blood, The House. Ezek az album gyengébb pillanatai. A kételkedőknek javaslom, hogy ezekkel kezdjék az ismerkedést, erről a lemezről ugyanis még a gyengébb dalok is egész meggyőzőek. Mondjuk, hogy azért ne csak szenttéavatás és fegyverletétel melletti feltétel nélküli leborulás legyen ez a poszt mint eggyel ezelőtt az Elbow esetében tapasztalhattuk, csendben mejegyezném, hogy egy olyan albumnak, amit a Wire to Wire nyit, a The House sértően pocsék lezárás. Ejnye. Ötös alá kétszer.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése