2009. szeptember 8., kedd

Muse: The Resistance


Igen, ez alkalommal a hosszas emésztgetés helyett inkább első benyomás alapján írok, egyrészt mivel ezen poszt tárgya olyan friss, hogy még szinte meleg, másrészt meg mivel nem hiszem, hogy érdemben módosulhat a véleményem a lemezzel kapcsolatban akárhanyadik hallgatásra is. (Ha mégis így lesz, ígérem, azt sem hallgatom el.) Na de még mindenek előtt következzen a rövid előtörténet. A Muse a világ egyik legjobb zenekara, az első lemezük ígéretes, a második marhajó volt, a harmadik és negyedik pedig (a maga nemében) tökéletes, gyönyörű mestermunka, a HAARP koncertlemez/film pedig ellentmondást nem tűrően reprezentálta, hogy ez a zenekar már mostanra pofátlanul elért mindent. Hát most komolyan, nem pont most jött el az ideje elszúrni a dolgot?
Megítélés kérdése persze, de a Muse mintha túl jó lemezeket készített volna eddig, mármint legyünk őszinték, a zenekar nem hibázott eddig, pedig azért ők sem most kezdték a bizniszt. Aki valóban képes meglepődni a visszalépésen, nem képes reálisan gondolkodni az angol rocktrióval kapcsolatban. Ahogy én sem. Bár a meglepődés nem éppen a helyes kifejezés, az aggódás és csalódás sajátos keverékéből fakadó kellemetlen érzet is könnyedén elkerülhető, ha az ember nem várja izgatottan egy olyan lemez meghallgatását, amiről a korábban kiszivárgott részletek alapján sejthető, hogy finoman szólva nem fogja szeretni.
Az albumot nyitó Uprising kellemes nóta (jót tesz neki a The Resistance többi trackje), leginkább a legutóbbi, Black Holes and Revelations lemez stílusában, igaz, sokkal fantáziátlanabb manírokkal élve, enyhén lejárt szavatosságú önismétlésekkel. A címadó dal - na erre valóban csak két-három lejátszás után jöttem rá - igazából nem lenne ennyire rossz, ha az "It could be wrong" rész nem szólna annyira felháborítóan gagyin. De úgy szól és így az egész, amúgy sem valami nagy ötletre épülő tákolmány összeomlik. És a dolog csak romlik tovább. Merész kijelentést teszek, figyelem: az Undisclosed Desires egy egész jó szám, bizonyos tekintetben a legjobban megírt darab a The Resistance-t nyitó hármasból. Hogy akkor mégis miért utáltam már a lemez meghallgatása előtt is (az első négy track már ismert volt a teljes lemezanyag előtt is)? Mert ettől a zenekartól felháborítóan hányingertkeltő dolog tökéletes sziruppopszámot írni (méghozzá a giccsesebbik fajtából) egy rocklemeznek szánt valamire. Ha ugyanis Enrique Iglesias és Justin Timberlake énekli ezt duettben Timbaland produceri közreműködésével, esküszöm, még csettintek is egy kicsit a nyelvemmel, hogy popslágerhez képest egész jó. És a dolog nem javul sokat a (már címében is riasztóan bugyuta) United States of Eurasiaval, ami gyakorlatilag a Muse már-már fájón eredetietlen Queen-feldolgozása, csak épp eredeti Queen-szám nélkül. Igen, ha direktebben akarok fogalmazni: szemérmetlen koppintás. Túl azon, hogy szeretjük-e történetesen a Queent (e sorok írója sugárban hány tőle, de az érdemeit nem vitatja), ilyen mértékig utánozni egy másik előadót egyszerűen szánalmas fantáziátlanságra vall. És talán itt tapinthatunk rá a lemez lényegi pontjára (már ha van neki), nevezetesen, hogy a Muse - kétség nem férhet hozzá - továbbra is ugyanaz a zseniális kollektíva, akik a Stockholm Syndrome-ot vagy a Supermassive Black Hole-t összedobták, a tehetség nincs oda, csak épp a fantázia. Adott három nagyszerű zenész, aki jóformán mindent meg tud csinálni zeneileg, ami csak eszébe jut (megint csak, bizonyítékért lásd: HAARP), csak hogy épp egyiküknek sem volt egy kósza ötlete sem. Ettől még elzenélgetnek ők rutinból (izomból, ahogy a grundon mondanák - mondják még?), elkészítenek gyakorlatilag bárhány teljesen jellegtelen Muse-darabot, lásd a lemez középrészét: Guiding Light, Unnatural Selection, MK Ultra és ezek tűrhetően is szólnak, ahogy szólniuk is kell. Pláne, mivel Matt Bellamy (aki mindig is gyermeteg és többnyire nevetségesen gyenge szövegeinek átlagszínvonalát is sikeresen alulmúlta ezúttal) dalszerzőként ezekben a némiképp klasszikusabb (? ! ?) rocktételekben valamelyest visszább fogta mostanra már irritáló mértékig elhatalmasodó extravaganciáját. Eddig hat számot vettünk végig és még nem volt emlékezetes momentum. Valóban a Muse ez?
Néhány szóban (egész pontosan tizenötben) emlékezzünk meg a lemez hangzásáról is: pontosan úgy szól mint egy személyiségzavarral küszködő Green Day egy fiktív metroszexuális parádé Queen-blokkjában. Még egy észrevétel, míg kifújjuk magunkat: most komolyan, látta ezt a borítót bármilyen épeszű ember, mielőtt egy feltehetően rég megvakított és hetek óta halott majom rábólintott, hogy "persze srácok, tök kúl, miért is ne legyen ez?".
A majdnem hét percen keresztül kicsit céltalanul kavargó, de legalább kétség kívül élvezetes gitárriffeket is felvonultató Unnatural Selection után következő MK Ultra érdekes bé oldala lehetett volna egy jól sikerült lemeznek, ami azonban elszomorító, hogy ebben a mezőnyben röhögve a jobban sikerültek közt van az össze-vissza csapkodó Depeche Mode hommage szintetizátorfutamok, a dal fele körül majdnem izgalmassá terebélyesedő (de, vigyázat, spoilerveszély:


aztán mégse) gitárrészek kusza esetlegessége és az egyszerűen nevetséges robothangok dacára is. Mielőtt azonban túlszidnám (ha eddig még nem tettem) szerencsétlen Muse-t, nem árt megjegyeznem rosszindulatú soraim kíséretéül, hogy a lemez csak nevezett zenekar szintjén pocsék, mivel azonban nevezett zenekar az egyik legzseniálisabb rockelőadó jelenleg, az abszolútszínvonal még így is a gyenge közepes szintjén van, meghallgatásra tehát (ha másért nem, hát legalább esettanulmánynak) mindenképp ajánlott. Meg azért is, mivel hét trekknyi tömény szerencsétlenkedés után kapunk végre valami jót is a lemez második szerkezeti egységének lezárásaként: az I Belong To You/Mon Coeur S'ouvre kiváló, ötletes, eredeti és Bellamyékhoz méltó módon absztrakt szerkezetű tétel, tulajdonképpen az első megnyilvánulás a Muse-tól 2006 óta (ha a koncertlemezt most nem számoljuk), amiért érdemes velük foglalkozni. A gitárokat láthatóan unó Matt Bellamynak talán el kéne gondolkoznia azon, amin a Radiohead három gitárosa is igen sokat törte a fejét a Kid A lemez előtt, nevezetesen, hogyha az embernek nincs kedve/ihlete/hangulata/bármije gitározni, nos, talán ne tegye. Istenem, hát akkor írjanak egy rohadt zongorás lemezt, ha ilyen komisz kis gyöngyszemeket bírnak produkálni, ha Bellamy végre képes lerakni a seggét a zongorája elé.
Már nem sokkal a Black Holes and Revelations megjelenése után elterjedt, hogy Matt Bellamy valami szimfonikus izén töri a fejét, egy raklap vonóssal, még üvegtisztább fejhanggal kísérve, valami monumentális, többtételes szerencsétlenséget akar írni. Nos, ilyenje minden zenésznek van. A zenészek azonban két csoportra oszthatók: vannak, akik végül belátják, hogy ebből semmi jó nem származhat és akik nem. Attól ugyanis, hogy egy komplett rezesbanda, vonósok, ütősök és egy halom komolyzenész kíséri az embert, ha a szólamaik nincsenek rendesen megírva (ellenpéldákért lásd az Absolution lemez vonatkozó, gyönyörű momentumait), hiába állítják elő képzett zenészek, a zaj már csak zaj marad. Zaj, emberek. És ha már az előbb ellenpéldát említettem a zárójelben, tessék csak meghallgatni a végül Exogenesisként (jézusom, ezek a címek) elkészült szimfónia (sic!) első és második része közti különbséget, mert ilyet azért ritkán hall az egyszeri zeneélvező: első tétel: zaj, második tétel: zenei mestermű, ugyanabból az amúgy tébolyult, egoista, megalomán kompozícióból (ti., hogy ezt a leselejtezett díszletek közt forgatott alacsony költségvetésű magyar szcifi soundtrackjére emlékeztető lemezt ugyebár egy háromtételes szimfóniával kell lezárni) kiindulva: legyen már végre valami nagyzenekari izé a végén, meg az amúgy is mindig szép, ha szól egy hegedű. Még szebb, ha több. (Bár a harmadik tétel vége felé már inkább csak simán unalmas.)

Nagy általánosságban viszont megint csak arra a közhelyre jutottam a Muse új lemezével kapcsolatban is, hogy néha nem is feltétlenül a kevesebb lehetne több, hanem a semmi. Ezért fest úgy a The Resistance ("Love is our resistance" - anyám borogass), mint egy ementálira bombázott hajdani város, ezért omlik össze jóformán minden ötlet és vázlatos koncepció ebben a kontextusban, mert egyszerűen vannak olyan albumok, amiket jobb nem megcsinálni. És a legenda tovább él. Méghozzá, ha bejön a tippem, az év egyik legnagyobb sikereként.

*

Most:



És hogy ne feledjük el a zenéjüket sem:



UPDATE:

a földkerekség egyik legnagyobb poénja, köszönjük a Muse-nak:

25 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ne haragudj, de ha itt helyenként írod, h mennyire zseniális meg az évtized legnagyobb rock bandája, akkor nem tudom felfogni, hogy lehet így lehordani egy egész jó cd-t. Igazából a tied egy vélemény, rendben mindenkinek lehet, de ennyire nem kellene lehúzni őket.Főleg, hogy google-ban, rögtön ezt a bejegyzést olvassa az ember, mert ezt hozza ki. Szerintem sokkal helyesebb lett volna, ha a szélsőségeid meg maradnak magánvéleménynek, és írsz egy egyszerű nekem nem jött be bejegyzést.Így ha vki ide téved, és olvassa, anélkül h ismerné a muse-t, nem azt gondolná róluk, hogy egy középkategória alatti tákolt zenekar, aki mindössze 2 hete játszik hangszeren. Igenis zseniális zenészek egytől egyig, és ha nem is ez lett a leg"muse"-osabb albumuk, hidd el, el fog kelni, nem csak a botfülűek körében.
Köszönöm, hogy végig olvastál, és nem támadásnak szántam, csak egy hasonló vélemény nyílvánításnak!

Dzsudee

Névtelen írta...

Csatlakozok az elöttem szólóhoz. Azzal a kiegészitéssel h a kurva anyád!

legoman

Nyerkös írta...

legoman nevű rendkívül rokonszenves olvasómmal inkább nem tárgyalnék csak ha vesz szájkosarat,

Dzsudee: a véleményem természetesen magán, mint ez az egész blog, a puszta szemétkedéstől / leszólástól annyi azonban megkülönbözteti, hogy érvelek mellette (még ha szerinted rosszul/ügyetlenül is). Nem tudom, hogy hinné azt bárki, hogy "egy középkategória alatti tákolt zenekar, aki mindössze 2 hete játszik hangszeren" ha egyszer te magad is említed, hogy a posztban egyértelműen elismerem a Muse érdemeit: "itt helyenként írod, h mennyire zseniális meg az évtized legnagyobb rock bandája".

Arról, hogy a gúgl mit dob ki, nem tehetek, nem tudom, mi alapján rangsorolta első helyen az írást, de ettől még a felelősségem ugyanannyi mint a többi önjelölt kritikusnak, minél több indoklással a lehető legőszintébb és elfogulatlanabb véleményt írni. Ezt próbáltam, nem hiszem, hogy a zenekarnak sokat árt ez a minimális olvasottságú blog, az azonban, hogy "Szerintem sokkal helyesebb lett volna, ha a szélsőségeid meg maradnak magánvéleménynek, és írsz egy egyszerű nekem nem jött be bejegyzést", azért nem működik nálam, mert senkit sem érdekel, hogy nekem mi "jön be", vagy mi nem, makszimum akkor, ha érveket is hozok föl. A sorokat természetesen nem vettem támadásnak (elég hülye, aki egy ellenvéleményen megsértődik), értékelem és köszönöm, hogy vetted a fáradságot, hogy írj.

Névtelen írta...

Akkor ezt meg is beszéltük! Remélem sokadik hallgatásra bíztatóbb eredményt fog hozni a kis korong.
és én is köszönöm az intelligens replikát!

Nyerkös írta...

:)

Ami azt illeti, én mostanában inkább újrahallgatom a régieket és nagyon élvezem a dolgot, mindenesetre engesztelésül remélem, ennek örülni fogsz: http://www.irfree.com/2009/09/13/muse-the-resistance-2009-mdvdrip-xvid-muse/#more-34842

Névtelen írta...

Ez a teljes Diszk? vagy miez?:D

Névtelen írta...

és igen, a régiek, főleg az uccsó kettő vmi utánozhatatlan remekmű:D

Nyerkös írta...

Ez a cédéhez csomagolt (ha jól tudom) így készült dokumentumfilm, elég jó.

Névtelen írta...

ó emm dzsí, télleg örülök neki:D csak a rapidshare-es link el van halva, na nem baj megnézem a másikakat is.egyébként msn-en működsz, mert szívesen eszmét cserélnék veled másról is. mert veled legalább lehet normálisan beszélgetni.

Nyerkös írta...

van, csak nem igazán szeretem használni, de attól még szoktam persze :) nadranyerges@hotmail.com címen vagyok

Névtelen írta...

okok, meg is vagy, majd ha van kedved írj rám:D

Nyerkös írta...

Írnék én de még nem látlak :D

Névtelen írta...

enyém judy7_@msn.com vegyél fel te is:D

Foxpaw írta...

Meglepően jó írás!

Igen, teljesen egyet értek az elfáradás dologgal kapcsolatban. Sajnos nem értem miért kell egy sikeres együttesnek futószalag üzemmódban gyártani a lemezeket. Oké híresek meg minden, de annyi pénzük van a tagoknak, hogy a következő 3 generációs leszármazottaik vígan elélhetnek belőlük, akkor meg miért kell egy ötlettelen albumot kiadni? Én vártam volna még rá 5 évet ha újra olyan színvonalas, mint az első pár lemezük.

Névtelen írta...

Zseniális banda:) az először idetévedők kedvéért. De aki erről meg akar győződni, az kerülje el egy darabig ezt a lemezt. Én végighallgattam újra és újra...megadtam az esélyt neki rendesen. Apró részletekben vannak érdekességek, de sehol az az egyediség, alternativitás, progresszió, amiért megszerette a világ ezt a zenekart. Korábbi lemezeken is voltak Queen hatások, és én utódnak tekintettem őket, most meg...gagyi utánzós számokat nyomtak a lemezre. Az album legjobb számai is olyanok, amik ha korábbi albumra kerülnek, ott a leggyengébbek lennének. Nem érdekel, ha ez miatt valaki nem veszi meg a lemezt, mert akkor a srácoknak is leesik, hogy hoppá, erre a munkánkra nem lehetünk büszkék. Remélem nem esnek olyan mély és kilátástalan gödörbe, mint pl. a Dream Theater. Bár ők nem egyre rosszabb lemezeket készítenek, csak ismételnek pofátlanul saját magugtól...A Muse nem ismétel, még csak meg sem közelít. Persze mindezt csak hozzájuk képest viszonyítva lehet mérni. Ugyanis ez a borzalmas Muse album egy átlag zenekarnak is csak álom színvonal...

zizzentgirl írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
apromacsek írta...

Engem személy szerint nem ért arculcsapásként a kritikád.Pedig ha valaki olyan szinten szereti ezt a 3 zseniális zenészt mint jómagam hát...Mit mondjak elmorzsoltam egy pár könnycseppet miután belehallgattam az új albumba.Na nem ménkü nagy boldogságomban tettem mindezt!!Kérdeztem is magamtól hát ez mi??Mintha a Máttyás énekelne de tuti nem Ő gitározik!!:)Eltévedtem esetleg?Vagy a Cd lett összekeverve??!!Az Uprising-ot sikerült koncertfelvételen is látnom-hallanom azóta azért már nem fekszi meg annyira a gyomrom.A végére kicsit bezúzták a számot a kedvenceim ezáltal egyböl szárba is szökkent a jókedvem.Na de micsoda pocsék Clippet produkáltak hozzá....A Resistance szerintem nem egy rossz szám/bár a szövege.../na de ahogy kezdődik...Bakker mint a Házibuli Attilával a Budapest tévén..vagy hol...Apró pozitívum,hogy Matt hangja szerintem jobb mint valaha csak éppen pengetni felejtett el.No az Undisclosed Desires...hát.Ha nem Muse lenne...De az!!Így felháborító!!Szerelmes a Mi Máttyásunk?Semmi baj tegye csak hisz csinos fiatalember na de....Gyerekek hát ez a Guiding light meg...Tömőr nyekergés.Atyaisten.Hol vannak Chris basszusfutamai???!!!Dominic elhagyta a dobverőit egy mámoros éjszakán???Mi van itt???Tudjátok én négy éve hallotam elöszőr a Muse-t épp Angliában tartozkodtam akkoriban.A Hyper Music volt az a szám amitől úgy elhagytam az állam ,hogy azóta sem lelem.Mondom,emberek itt zenei tehetség van nem is akármekkora!!Azóta már két istenem van.Addig "csak" James Hetfield volt azóta gyarapodott a szám Matt Bellamyval:)Mert hát amit Matt ezzel a két csodafiuval letett az asztalra azt ez a lemez soha de soha nem törölheti ki a történelemből. Pedig én a 90-es évek nagyszerü rockzenéin nőttem fel tehát tudom mit beszélek!!:)Minden egyes albumuk aranyat ért ezidáig.Had soroljak pár istenadta dalt.Hyper Music,Muscle Museum,Uno,Feeling good/iszonyat nagy feldolgozás!!/Plug in baby/pelyhedzett a szakálluk amikor írták vágjátok???!!/Hysteria/számomra az etalon!!Chris amit művel az elején.../Time is Running Out,Sing for Absolution,Blackout,Exo politics.City of Delusion.Stockholm Syndrome/Amit a Wembleyben műveltek erre na az a zsenialítás emberek!/Supermassive Blackhole/Tömény erotika rockzenével fűszerezve istenkirály!!/stb stb-Sorolhatnám még mert biz akad még csoda bőven.Istenem,lehet,hogy csak túlságosan szeretem ezt a 3 majmot nem tudom.Talán mert ebbem az elcseszett új világban Ők még mindig képviselik az értéket...Nem tudom.Egy biztos.A Muse ettől a lemeztől eltekintve még mindig a világ egyik legjobb zenekara számomra.Kincsek.Matt egy istenverte zseni és remélem,hogy felébred ebből a rossz álomból...Egy pici pozitívumot azért még megejtenék.Szerintem a Belong to you nagyon jó szám.Na ott érzek valamit.Legalábbis nagyon feldobott.:)Viszont ha jövőre nem jutok el valamelyik koncertjükre és nem üvölthetem végig a Time is running out-ot meg fogok őőőőőőőőőőőrülni!!!I Love Muse Forever:) Ezt egy harmincas baby írja gyerekek tehát ez már rég nem gyerekes rajongás/Matt csak egy hónappal idősebb nálam:)/A kritikád a kivállóan meg volt írva csak gratulálni tudok hozzá!!

Lali Vagyok írta...

Kedves Aprómacsek! Minden szavaddal egyet értek,sőt a kiragadott kedvenc dalok nagy részével is..akár én is írhattam volna :D

Lali Vagyok írta...

ja és imádkozok,hogy az új évben megtalálják Magyarországot is, mert már én is hasonlóképp érzek,mint ahogy te is fogalmaztál..

strad írta...

Nekem tulajdonképpen csak egy kérdésem lenne: ha valóban a világ egyik legjobb bandájának tartod a Muse-t, és tényleg olyan nagyra értékeled az Absolutiont és a Black Holes and Revelationst, miért csak akkor nyilvánulsz meg a zenekarral kapcsolatban, mikor éppen elégedetlen vagy velük? Az az igazság, hogy a legtöbb kritikus a The Resistance-szel kapcsolatban ugyanezt játszotta el: leírta, hogy egy zseniális, utánozhatatlan zenekarral állunk szemben, felbecsülhetetlen értékű lemezekkel a hátuk mögött (melyeket már ízekre szedtek és keményen lepontoztak), majd felvilágosította olvasóit, hogy a trió immár elindult a romlás útján, hagyjuk is őket békén. Oké, igazából tudom, semmi meglepő nincs abban, hogy ami aktuális, az sohasem lesz jó... de a kritikád egynémely pontján úgy éreztem, nem ugyanazt a lemezt hallgattuk meg. Körülbelül annyiban értettünk egyet, hogy a Resistance "It could be wrong"-jait tényleg eltolták, és a zongoraszólójától sem vagyok annyira elragadtatva, a Guiding Light nem egy kifejezetten ütős szerzemény, az I Belong to You és az Exogenesis II. pedig tényleg a legerősebbek az albumról. Az ötlettelenség azért hangzik nevetséges vádnak, mert az új stílus felé való nyitás, ami mindig is a Muse erőssége volt, itt is abszolút átjön, például az Undisclosed Desires és a szimfónia egyaránt ezt húzza alá. Ami pedig a giccset illeti, egyik nagy érdemük, ahogy ezzel bánni tudnak: gyakorlatilag az összes daluk rendkívül színpadias, a Showbiztől kezdve a Hysterián át egészen a United States of Eurasiáig, és ebbe simán belefér pár liter szirup, ha olyan virtuozitással kezelik, ahogy eddig. Szerintem igen. Oké, a Black Holes and Revelations TÉNYLEG jobb volt, de ugyanakkor megismételhetetlen is. Egyébként az, ahogyan megírtad a kritikát, elismerésre méltó - végre valaki, aki tisztában van mondjuk a helyesírás szabályaival, időnként elképesztően eltalált kifejezésekkel él, és valami egyedi stílust sem sajnál a cikkétől... Ritkaság, gratulálok hozzá.

Isti írta...

Na. Összes album megvan tőlük. Ez az album az, amit vártam. Jó, jó... A régi, gitártól tömött számaik nagyon ott voltak, de gyerekek! :) Ez a Muse már mindent elért. Csak meg akarnak maradni a toppon. Koncertezni, kísérletezni. Megtehetik. Változatosabbak lesznek a koncertek. Szerettem idáig is őket, de ez az album engemet megfogott. Remek, igazi alternatív rock. Matt kicsit elszállt az utolsó 3 számmal, de neki meg lehet bocsátani. Ez számomra egy olyan album, amin egy szám sem idegesít. A kritikus csak a saját véleményét mondja, én szintén. És azt kívánom ennek az együttesnek: így tovább! Ezen a zenei síkon! The resistance - !

Unknown írta...

Mikor elolvastam a kritikát, a homlokomhoz csaptam , hogy pontosan erről van szó! Az ismerősi körömben mindenkinek tetszik az album, de látom nem vagyok egyedül a negatív véleménnyemmel. Olyan lett, mintha a srácokat kihúzták volna a konnektorból. Ennyire közönséges albumot a MUSE-tól???
Szerintem is várniuk kellett volna pár évet. Kicsit elszállt az illúzió.

Gábor írta...

Érdekes dolgok ezek. Én egy lemezét sem hallottam még a Muse-nak, de sok helyen olvastam már, hogy milyen klassz zenét csinálnak.
Most egy áruházban belehallgattam az új lemezbe, és nagyon tetszett. Persze ez csak az első benyomás volt :) Aztán meghallgattam pár régebbi számukat a youtube-on, és azok nem annyira tetszettek. De elolvastam pár véleményt a metacritic-en is, és pont ugyanilyen szélsőséges és eltérő volt a rajongók vélekedése, vagy 8-10-re értékelték, vagy sokan nullásra. Ez(is) a szép a zenében :)

Névtelen írta...

A Muse a kedvenc kortárs zenekarom. Nekem is voltak problémáim az albummal, de ezt a kritikát azért meglehetősen durvának tartom. Némely ponton egy kicsit következetlen - igen, Matt szövegei sose voltak jók, akkor tulajdonképpen miért csak most van baj velük? United States of Eurasia nem kicsit tongue-in-cheek, így kiválóan működik is a dolog. A szimfonikus elszállástól eleve viszolyogni pedig egyszerűen előítéletes, és elég balga dolog. Ki mondta, hogy az ilyenek nem sikerülhetnek jól?! Szerintem az Exogenesis simán a Muse karrierjének egyik csúcspontja, és elviszi a hátán az egész lemezt az olyan unalmakkal együtt is, mint a Guiding Light vagy (helyenként) a Resistance. Nem tudom, hogy lehet az első tételét zajnak titulálni, lemezen és élőben is hátborzongatóan gyönyörű élmény. Az Unnatural Selection és az MK Ulta leírása jellegtelen töltelékszámként - hát, röhögnöm kell. Élőben pont akkorát, ha nem nagyobbat ütnek, mint a korábbi klasszikusok, mivel, helló, kurvajó dal mind a kettő. Ellenben örülök, hogy van, aki szereti az I Belong To You-t - én Matt rémületes francia kiejtése miatt képtelen vagyok végighallgatni.

Névtelen írta...

egyet kell értenem a kritika írójával

ez az album az I belong to you-t leszámítva egy kalap szr

aki nem ezen a véleményen van az valószínűleg még egy dalt sem hallott a Showbiz-ről vagy az Origin of symmetri-ről mert ha hallott volna akkor agyba főbe fikázná azt a szart

a black holes and revelationshoz képest javulást érzek, az absolutiontól eléggé le van maradva.

reménykedjünk benne hogy letesznek még valami értékelhetőt az asztalra. (bár a Showbiz-t és az Origin of Symmetrit nem tudják überelni)